Życie w Holandii
W Holandii reklamy z całującymi się mężczyznami są dewastowane. Czy kraj ma problem z homofobią?
Reklamy z mężczyznami w intymnych pozach są niszczone w kilku miastach w Holandii Fotolia/Royalty free/diego cervo
Twarze zaklejone taśmą, rozbite szyby, zamazane usta. Tak w Holandii potraktowano plakaty męskiej marki odzieżowej. Powód? Propagowanie miłości między mężczyznami.
Niemile widziana kampania reklamowa
Billboardy i plakaty z wizerunkiem całującej się pary mężczyzn zniszczono na ulicach kilku miast w Holandii. Ponad 30 plakatów zostało zerwanych, a na dziesiątkach innych twarze modeli zakryto w różny sposób. W Vlaardingen, około godziny jazdy od Amsterdamu, ktoś zakleił reklamę czarną taśmą. W Groningen kolejny plakat został ocenzurowany w ten sam sposób. W mediach pojawiły się również zdjęcia z podobnych aktów wandalizmu w innych miejscach.
Męska marka odzieżowa z Amsterdamu o nazwie Suitsupply zorganizowała kampanię reklamową swoich ubrań, która miała celebrować miłość homoseksualną. Zdjęcia przedstawiają pary mężczyzn w intymnych pozach – również w trakcie pocałunku. Plakaty i billboardy objęły swoim zasięgiem 22 kraje i prawie 100 sklepów, ponadto były widoczne na ulicach w Holandii.
Het gaat echt geweldig met de acceptatie van homo's in Nederland #loveislove #suitsupply pic.twitter.com/GGTCDtqveB
— Dennis Boutkan (@DennisBoutkan) 6 marca 2018
Negatywny wpływ
Dyrektor generalny marki odzieżowej, Fokke de Jong, przyznał, że reklamy mogą nie sprawdzać się w niektórych miejscach i możliwy jest negatywny wpływ szczególnie w krajach, które znane są z kontrastujących ze sobą punktów widzenia. Uważa także, że przyciąganie między ludźmi jest bardzo ważne w świecie mody, a także w reklamie, dlatego kampania prezentująca męski magnetyzm była przez Suitsupply od dawna wyczekiwana.
Holandia jest znana na świecie przede wszystkim z tolerancji. Małżeństwa osób tej samej płci zostały zalegalizowane 17 lat temu, 1 kwietnia 2001 roku. Wciąż jednak część Holendrów nie zgadza się na epatowanie miłością homoseksualną w przestrzeni publicznej, chociażby na reklamach, co sygnalizują aktami wandalizmu.
Źródła: nltimes.nl, newnownext.com.
To może Cię zainteresować