Podatek pasażerski: od 2021 roku zapłacimy więcej za bilety lotnicze
Lotnisko w Amsterdamie. Flickr.com/Creative Commons Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)/Gerard van der Schaaf
Podatek pasażerski i towarowy
Wysokość opłaty dla osób lecących z Holandii i przylatujących do kraju ma wynosić około 7 euro. Dokładna kwota będzie zależeć od poziomu inflacji, jednak nie powinna przekroczyć 7,50 euro. Tylko pasażerowie, którzy dokonują przesiadki w Holandii, mają być zwolnieni z opłaty.
W przypadku lotów towarowych, podatek zależny jest od dokuczliwości wytwarzanego przez samoloty hałasu. Za każdą tonę ładunku wymagana będzie opłata w wysokości od 1,93 do 3,85 euro.
Równe ceny biletów
„Loty międzynarodowe nie są w żaden sposób opodatkowane w przeciwieństwie do podróży samochodem, autobusem lub pociągiem. To jest powód, dla którego wprowadzenie tej opłaty jest wymagane. Pomoże to również zmniejszyć różnicę między cenami biletów lotniczych a np. kolejowych. W wielu krajach wokół Holandii już od dawna funkcjonuje tego typu podatek” – mówi sekretarz stanu ds. finansów Menno Snel.
Internationaal vliegen wordt nog niet belast met accijns of btw, zoals de auto, bus en trein. Het wetsvoorstel hiervoor dien ik daarom vandaag in bij de Kamer en gaat per 2021 in, als er geen Europese afspraken komen. https://t.co/kFFpWwDHq0 pic.twitter.com/kM4BFI0P3z
— Menno Snel (@Menno_Snel) 14 maja 2019
Za i przeciw
Dyrektor ds. marketingu Ryanaira Kenny Jacobs, potępia holenderską ustawę. Według niego fakt, że proponowana opłata nie dotyczy pasażerów lotów z przesiadką na lotnisku Schiphol, jest istotny dla konkurencyjnego przewoźnika KLM. Ucierpią natomiast na tym najbardziej pasażerowie lotów z i do Holandii, w tym klienci linii Ryanair.
„Ten podatek nie ma nic wspólnego ze środowiskiem. To kolejna rządowa pomoc dla KLM” – mówi Jacobs.
To może Cię zainteresować