Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
testek

Wyjazd własnym samochodem na stałe kilka pytań - Holandia

1 Post
Artur Bajerski
(Bajer1985)
Początkujacy
Witam mam kilka pytań związanych z wyjazdem do Holandii .Wiem że temat wałkowany mnóstwo razy ale wszędzie gdzie się napisze to częsta odpowiedź wszystko znajdziesz w internecie .Mnie by interesowała odpowiedź kogoś kto załatwiał tam na miejscu takie sprawy.
Przejdę do rzeczy na początku roku wyprowadzam się do Holandii chciałbym tam jechać własnym autem, nie chcę się z nim rozstawać z racji że niedawno zostało zakupione około pół roku temu.Jakie formalności z przerejestrowaniem będę musiał załatwić tam na miejscu,w jakim czasie muszę przerejestrować samochód? czy są to wysokie koszty?
Jeżeli temat nie w ty dziale proszę moderatorów o nie usuwanie lecz przeniesienie mojego tematu .
Zgłoś wpis
551 Postów

()
Latający Holender
zaciagniete z innego forum nie chce rekalmy robic .Opisywana sytuacja: Samochód posiadany i zarejestrowany w Polsce przez mniej niż 185 dni importujemy do Holandii, ........

Wymagane dokumenty:
1. Dowód osobisty/paszport
Jeżeli dowód jest polski, należy poprosić w urzędzie miasta o zaświadczenie, że jest się zameldowanym w Holandii. Poproszenie kosztuje 15€, płatność także przez PIN.

2. Dowód rejestracyjny samochodu (polski)

3. Wypełniona deklaracja BPM - o tym jeszcze później

Co robić?
1. Zadzwonić do RDW
dane kontaktowe tutaj: www.rdw.nl/nl/over...es/default.aspx
W RDW najlepiej umówić się na wizytę wcześniej i poprosić o jednodniowe tablice rejestracyjne. Pocztą na podany adres przyjdzie kartka będąca jednodniowym dowodem rejestracyjnym z jednodniowym numerem. Ten numer trzeba sobie narysować i przykleić na samochód w dniu wizyty.

2. Gdy przyjdzie jednodniowy numer, ubezpieczyć auto na dzień wizyty. Ja użyłem independer.nl - doradzili bardzo dobrze, na pewno znajdzie się ubezpieczenie najtańsze/najbardziej odpowiednie.

3. Jeszcze przed wizytą wypełnić deklarację dotyczącą podatku BPM. Podatek BPM to podatek od luksusu płacony przy zakupie samochodu, lub imporcie - wartość tego podatku jest uzależniona od ceny samochodu i zmniejsza się wraz z jego wiekiem. Taką deklarację można wypełnić ręcznie, ale nie byłem w stanie ustalić jak wycenić samochód (nie może to być wpisane na oko). Jeżeli samochód jest nasz od ponad 185 dni (chociaż w okienku powiedzieli mi, że od roku) i jednocześnie z samochodem dopiero przeprowadzamy się do Holandii, można dostać zwolnienie z podatku, do załatwienia z douane.
Najłatwiejszą metodą na wypełnienie formularza było posłużenie się serwisem autotelex.nl/products/autoimport - wszystko wypełniane jest z automatu, dostaje się oficjalną wycenę i celnicy są bardzo zadowoleni. Zadowolenie kosztuje 20€ - płatność online, iDEAL/VISA/MasterCard.

4. Jedziemy na umówioną wizytę, z przyklejonymi jednodniowymi tablicami. Polskie trzeba zdjąć wcześniej. W RDW w okienku urzędnik wypełni kilka formularzy i wyśle na przegląd, który odbywa się na miejscu. Podobno przeglądu można uniknąć, jeżeli ma się świeży polski - ale potrzebne jest zaświadczenie jakieś, nie wiem czy nie trzeba go tłumaczyć. Przegląd dobrze zrobić i tak. Gdy auto przegląd przejdzie, wraca się do okienka, gdzie dostaje się odpowiednie potwierdzenia, kopię starego dowodu i rachunek na jakieś 140€, płatność także przez PIN.

5. Podchodzimy, w tym samym budynku, do okienka celników - trzeba im oddać dokumenty z RDW, wypełnione formularze dot. BPM oraz wycenę auta.

6. Celnicy przetwarzają dokumenty i najpewniej następnego dnia roboczego wysyłają list z instrukcjami jak zapłacić BPM. Gdy go dostanę, opiszę co i jak.

7. Po zapłaceniu BPM, RDW wysyła list z nowym numerem rejestracyjnym. Numer ten trzeba podać ubezpieczycielowi.

8. Tablice trzeba zamówić sobie samemu. Lista autoryzowanych firm: www.rdw.nl/nl/part...es/default.aspx

9. Samochodem można już jeździć. Jedyne co pozostało, to:

10. Zakończenie polisy w Polsce - prawdopodobnie ubezpieczyciel będzie wymagał przetłumaczenia potwierdzenia rejestracji wystawionego przez RDW

11. Opcjonalne wyrejestrowanie auta - oto informacja z mojego urzędu gminy:
Cytat:

W interesującej Pana sprawie pragnę poinformować, że organy rejestrujące państw Unii Europejskiej są zobowiązane zawiadomić właściwy urząd w Polsce o zarejestrowaniu każdego pojazdu, wcześniej zarejestrowanego na terenie Polski. Informacja taka umieszczana jest we właściwej ewidencji pojazdów.
Możliwe jest także, na wniosek właściciela, wyrejestrowanie pojazdu z powodu jego rejestracji za granicą. W tym celu należy złożyć w tutejszym urzędzie (osobiście, przez właściwie umocowanego pełnomocnika lub drogą pocztową) wniosek o wyrejestrowanie pojazdu, dołączając do niego:
- kserokopię zagranicznego dowodu rejestracyjnego (lub dokument potwierdzający rejestrację pojazdu za granicą) wraz z tłumaczeniem na język polski, wykonanym przez tłumacza przysięgłego;
- kartę pojazdu (czerwona książeczka);
- dowód wpłaty opłaty skarbowej w wys. 10zł. dokonanej na konto Urzędu Dzielnicy
- tablice rejestracyjne (polskie);
- dowód rejestracyjny (polski).
W przypadku oddania w zagranicznym organie rejestrującym polskiego dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych, należy opisać ten fakt w stosownym oświadczeniu dołączonym do wniosku.
Decyzja o wyrejestrowaniu przedmiotowego pojazdu zostanie przesłana drogą pocztową na wskazany przez Pana adres.

Wyrejestrowanie pojazdu z powodu jego zarejestrowania za granicą nie zamyka drogi do jego ponownej rejestracji na terenia Polski, a wręcz przeciwnie. W obecnie obowiązującym stanie prawnym przewidziana jest stosowna, dość prosta, procedura tzw. "rejestracji powrotnej".
Wyrejestrowanie pojazdu z powodu jego zarejestrowania za granicą jednoznacznie określa jego status prawno-administracyjny, co może być bardzo pomocne np. w kwestii regulacji spraw związanych z ubezpieczeniami komunikacyjnymi.


--
Andrzej Ciecierski
Główny specjalista
URZĄD M.ST. WARSZAWY
Dzielnica Wawer




12. Po pewnym czasie przyjdzie list nakłaniający do zapłaty wegebelasting - podatku drogowego.

Zgłoś wpis
551 Postów

()
Latający Holender
Oczywiscie mozesz auto przerejestrowac dopiero jak masz juz zameldowanie.
Jezdzic autemna obcych blachach mozesz max 14 dni jak masz stosowne pozwolenie bez tego nie mozesz sie nim poruszaj ani sekundy po NL drogach ( no chyba ze jestes tylko turysta)
Koszta zalezne sa od wartosci takowego auta i jego wieku + oplaty administracyjne oraz oplaty stosowne do przegladow i innych potrzebnych spraw . Jesli auto masz dluzej jak pol roku mozesz sprubowac na mienie przesiedlencze wtedy jestes zwolniony z BPM . (chociaz coraz czesciej slysze ze jest to teraz rok ) Do roku czasu nie mozesz sprzedac tego auta bo w takim wypadku nalicza ci BPM do oplaty.
Oplaty po przerejestrowaniu to podatek drogowy i ubezpieczenie . Podatek drogowy wylicz sobie w nizej podanym linku a ubezpieczenie jest zalezne od ilosci lat bezwypadkowych , twojego wieku , ilosci lat posiadanego prawka i wartosci auta . no i oczywiscie od tego jakie ubezpieczenie wezmiesz . WA , WA + czy moze Full . Ja za calkiem mlode auto przy wartosci ponad 15k i maxymalnej znizce (80%) place niecale 30 za pakiet rozszezony kradziez , zalanie, zdewastowanie , za ladunek i osobe siedzaca szyby itd nie mam tylko pokrywanych szkod wlasnych spowodowanych z mojej winy .
www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/
Zgłoś wpis


Bliżej nas