Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Żurawina z Alberta Heijna „najbardziej mylącym produktem” roku.

 
 
Żurawinę z AH obwołano produktem wprowadzającym w największy błąd roku 2015. Według organizacji foodwatch ten nieziemski przysmak w 2/3 składa się z syropu i tylko w niecałych 30% z rzeczywistej żurawiny.


Żurawina z AH otrzymała w głosowaniu na „Gouden Windei” (w wolnym tłumaczeniu na „Złote Puste Jajo”) najwięcej głosów konsumentów. Głosowanie zostało przeprowadzone na stronie internetowej organizacji i ponad jedna czwarta biorących udział (28%) uznała produkt za najbardziej mylący. 

W głosowaniu wzięło udział w sumie 13 000 osób, podało w poniedziałek foodwatch. Sieć Albert Heijn poinformowała już, że procent żurawiny w produkcie zostanie dwukrotnie zwiększony. 

Na drugim miejscu uplasowały się mleczno-truskawkowe ciastka marki Liga otrzymując 21% głosów. Ten przysmak zawiera w sobie 0,03% pudru truskawkowego, podczas gdy zawartość cukru była 667 razy wyższa. Według Ligi ich ciastko stanowi „dobry balans pomiędzy błonnikiem, ziarnami oraz owocami”. Na opakowaniu produktu można zobaczyć pięknie wyeksponowane ziarna i truskawki. 

Trzecie miejsce wpadło w ręce sieci supermarketów Plus i ich masła orzechowego „light”. Produkt zawiera 30% mniej tłuszczu niż normalne masło orzechowe, ale w zamian można w nim znaleźć 450% więcej cukrów. Plus już zapowiedział wstrzymanie sprzedaży masła, wraz z wszystkimi dodatkowymi rzeczami „na plus” znajdującymi się w produkcie. 

Foodwatch organizuje głosowanie co roku, żeby zwrócić uwagę na wprowadzające w błąd produkty. Organizacja liczy na to, że w ten sposób uda się jej wpłynąć na rząd i zaostrzenie ustaw dotyczących sprzedaży i produkcji pożywienia. 


 z: volkskrant.nl
Gość
Wyślij


Bliżej nas