W głosowaniu wzięło udział w sumie 13 000 osób, podało w poniedziałek foodwatch. Sieć Albert Heijn poinformowała już, że procent żurawiny w produkcie zostanie dwukrotnie zwiększony.
Na drugim miejscu uplasowały się mleczno-truskawkowe ciastka marki Liga otrzymując 21% głosów. Ten przysmak zawiera w sobie 0,03% pudru truskawkowego, podczas gdy zawartość cukru była 667 razy wyższa. Według Ligi ich ciastko stanowi „dobry balans pomiędzy błonnikiem, ziarnami oraz owocami”. Na opakowaniu produktu można zobaczyć pięknie wyeksponowane ziarna i truskawki.
Trzecie miejsce wpadło w ręce sieci supermarketów Plus i ich masła orzechowego „light”. Produkt zawiera 30% mniej tłuszczu niż normalne masło orzechowe, ale w zamian można w nim znaleźć 450% więcej cukrów. Plus już zapowiedział wstrzymanie sprzedaży masła, wraz z wszystkimi dodatkowymi rzeczami „na plus” znajdującymi się w produkcie.
Foodwatch organizuje głosowanie co roku, żeby zwrócić uwagę na wprowadzające w błąd produkty. Organizacja liczy na to, że w ten sposób uda się jej wpłynąć na rząd i zaostrzenie ustaw dotyczących sprzedaży i produkcji pożywienia.
z: volkskrant.nl
To może Cię zainteresować