Radni rozważają również nagrody finansowe dla właścicieli najbardziej nieekologicznych aut, którzy postanowią pozbyć się swoich pojazdów. Planują także wprowadzić przepisy utrudniające poruszanie się po mieście wiekowymi samochodami i zniechęcające do korzystania z takich aut. Sugerowanym rozwiązaniem ma być wstrzymanie wydawania pozwoleń na parkowanie dla aut napędzanych dieslem z roczników starszych niż 2005 oraz samochodów z silnikami benzynowymi sprzed 1992 roku.
Jednocześnie planowane jest znaczące zwiększenie liczby stanowisk ładowania pojazdów elektrycznych oraz poprawienie jakości infrastruktury rowerowej.
Jakby tego było mało radni chcą także zakazać ruchu pojazdów ciężarowych na ‘s Gravendijkwal – aktualnie najbardziej zatłoczonej i zanieczyszczonej drodze oraz głównej autostradzie prowadzącej do tunelu Maas. Organizacje transportowe wyraziły już swoją dezaprobatę dla tego typu rozwiązania. Financieele Dagblad donosi, że niechęć do zakazu ruchu samochodów ciężarowych wynika z faktu, że zmusi ono firmy transportowe do korzystania z dłuższych i bardziej kosztownych tras.
Badania wykazują, że mieszkaniec Rotterdamu żyje statystycznie 3 lata krócej niż przeciętny Duńczyk, a różnica ta wynika w sporej części z zanieczyszczenia powietrza.
Rady miejskie Utrechtu i Amsterdamu już wcześniej podjęły kroki w celu redukcji zanieczyszczeń i liczby powodujących je samochodów w centrach swoich miast.
z: dutchnews.nl
To może Cię zainteresować