Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Urząd skarbowy wie gdzie i jak długo parkujesz!

 
 
Firma, która udostępnia ludziom możliwość wnoszenia opłat za parkowanie za pomocą telefonów komórkowych zmuszona jest przesyłać wszystkie szczegóły dotyczące jej klientów do urzędu skarbowego – taki wyrok wydał we wtorek sąd apelacyjny w Den Bosch.


Pod koniec ubiegłego roku sąd niższej instancji orzekł, że urząd skarbowy, przez wzgląd na prawo do prywatności, nie powinien być uprawniony do posiadania informacji o tym na jak długo klienci płacący poprzez sms pozostawiają swoje samochody na parkingach. 

Według stacji Nos, sąd apelacyjny uznał, że mimo iż faktycznie przekazywanie tego typu informacji stoi w sprzeczności z przepisami o ochronie prywatności, jest ono równoważone interesem publicznym i koniecznością nałożenia odpowiedniej wysokości podatku. 

 Agencja informacyjna ANP donosi, że urząd skarbowy ma obowiązek zniszczenia wszystkich informacji, jeżeli żadne oszustwo nie zostanie wykazane. 

 Urząd skarbowy wie gdzie i jak długo parkujesz!
 

Urząd skarbowy domaga się szczegółów odnośnie wszystkich 150.000 klientów płacących poprzez sms w roku 2012. Ma to pomóc sprawdzić, czy kierowcy firmowi nie przekroczyli osobowych limitów dozwolonego przebiegu. Jedna z firm odmówiła udzielenia takich informacji powołując się na swój regulamin. 

Yellow Brick i Parkline, które oferują podobne usługi, już wcześniej dostarczyły urzędowi wszystkie dane dotyczące ich klientów, informuje Nos. 

Kierowcy samochodów w leasingu mogą uniknąć płacenia podatku za auto firmowe – nawet do 20% wartości katalogowej – jeżeli prywatnie wykonują nim dystans nie przekraczający 500 km rocznie. Powinni oni prowadzić w tym celu odpowiedni dziennik. 

Inspektorzy podatkowi już teraz używają aut wyposażonych w specjalne skanery - tak, aby móc wyłapywać osoby używające firmowych samochodów do celów prywatnych. Festiwale, zakupy w centrach na obrzeżach miasta, wydarzenia sportowe i inne popularne miejsca przyciągają uwagę w pierwszej kolejności. 


 z: dutchnews.nl
Gość
Wyślij


Bliżej nas