Życie w Holandii
Transport publiczny w Holandii jest za drogi i mało przystępny? Ten pomysł ma to zmienić
Holenderskie tramwaje. Flickr.com/Creative Commons Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)/Bart
Według raportu banku ABN AMRO, opublikowanego 17 czerwca, prawie połowa Holendrów chętnie skorzystałaby z częściowego transportu publicznego (MaaS) zamiast swoich samochodów. Jednak dla większości mieszkańców jest on zbyt drogi i trudny w obsłudze.
Czym jest MaaS?
Jak pisze portal „De Telegraaf”, rząd holenderski pracuje nad połączeniem transportu publicznego z dodatkowymi usługami, które umożliwiłyby redukcję aut w miastach oraz szybszą komunikację miejską. W tym celu ABN AMRO zaprezentowało pomysł Mobility as a Service (MaaS).
Chcąc przemieścić się z jednego punktu miasta do drugiego, podróżujący mieliby korzystać ze specjalnej aplikacji pokazującej najszybszą możliwą trasę. Do jazdy wykorzystywane byłyby samochody wypożyczane na minuty oraz publiczne rowery i motorowery.
– Ludzie chcą płynnie zmieniać samochody, motorowery i rowery poruszając się po mieście. Aby nie mieli z tym większych problemów, powinni móc korzystać z przystępnej aplikacji na telefon. Co więcej, taka forma transportu na pewno musiałaby być tania. – mówi Franka Rolvink Couzy z ABN AMRO.
Chcąc przemieścić się z jednego punktu miasta do drugiego, podróżujący mieliby korzystać ze specjalnej aplikacji pokazującej najszybszą możliwą trasę. Do jazdy wykorzystywane byłyby samochody wypożyczane na minuty oraz publiczne rowery i motorowery.
– Ludzie chcą płynnie zmieniać samochody, motorowery i rowery poruszając się po mieście. Aby nie mieli z tym większych problemów, powinni móc korzystać z przystępnej aplikacji na telefon. Co więcej, taka forma transportu na pewno musiałaby być tania. – mówi Franka Rolvink Couzy z ABN AMRO.
Niższa cena, łatwa obsługa
Według banku MaaS jest idealnym rozwiązaniem problemu dużej ilości korków w miastach i zanieczyszczenia powietrza. W swoim raporcie ABN Amro informuje, że większość mieszkańców nie korzysta z częściowego transportu publicznego ze względu na jego cenę i ograniczone możliwości przemieszczania się.
Około 40 procent pytanych twierdzi, że odstawiliby swój samochód na dobre, gdyby MaaS okazałby się przystępny w cenie i obsłudze. 15 procent ankietowanych nie widzi problemu w korzystaniu z miesięcznej subskrypcji systemu, która kosztowałaby około 200 euro.
Dokładna data ewentualnego wdrożenia pomysłu w życie nie jest jeszcze znana.
Około 40 procent pytanych twierdzi, że odstawiliby swój samochód na dobre, gdyby MaaS okazałby się przystępny w cenie i obsłudze. 15 procent ankietowanych nie widzi problemu w korzystaniu z miesięcznej subskrypcji systemu, która kosztowałaby około 200 euro.
Dokładna data ewentualnego wdrożenia pomysłu w życie nie jest jeszcze znana.
To może Cię zainteresować