Celem jest podkreślenie "bardzo atrakcyjnego połączenia", jakim jest Haga i pobliskie tereny nadmorskie. Zmiana ta może poskutkować zwiększeniem ilości turystów, inwestorów oraz zwiedzających. “Otrzymałem bardzo pozytywny odzew od przedsiębiorstw pragnących przyciągnąć większą ilość turystów do Scheveningen, ale także od lokalnych mieszkańców i władz, które uważają, że dzieje i historia miasta są zaniedbywane” – powiedział Klein nadawcy Omroep West.
„Scheveningen pozostanie oczywiście Scheveningen, jednakże będziemy wykorzystywać nazwę "Haska Plaża" w trakcie rozmów czy negocjacji handlowych w celu wzmocnienia samego ośrodka”.
Minister Ronald Plasterk należy do osób, które chciałyby, żeby ten pomysł nie doszedł do skutku nazywając całą sytuację “śliskim gruntem”. „Urodziłem się w Scheveningen, nie na Haskiej Plaży" napisał w jednym z tweetów.
Dla porównania, proces “rebrandingu” trwa już od pewnego czasu w Amsterdamie. Miasto reklamuje nadmorski kurort Zandvoort jako plażę w Amsterdamie oraz zamek Muiderslot w Muiden jako zamek w Amsterdamie. Nawet giełda serów znajdująca się w oddalonym o 40 km od Amsterdamu Alkmaar, wykorzystuje nazwę ‘amsterdamska giełda serów’.
z: dutchnews.nl
To może Cię zainteresować