Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Utrecht to prawdziwy raj dla rowerzystów.
fotolia.com/ fot.ChiccoDodiFC/ royalty free
Holandia to kraj, który słynie z tulipanów, wiatraków, ale także z rowerów. Nie ulega wątpliwości, że wpływ na popularność tego środka transportu ma niderlandzka infrastruktura. Miasta są doskonale przystosowane do jazdy jednośladem, a niektóre miejsca znajdują się z tego powodu w czołówce światowych rankingów.
Bazując na międzynarodowych zestawieniach, danych dotyczących dróg oraz subiektywnej opinii wybraliśmy 5 niderlandzkich miast, które są najlepsze dla rowerzystów. W tych częściach kraju podróż jednośladem jest najlepszą opcją, a jazda samochodem, czy komunikacją miejską na dobre przeszła do lamusa.
testek
Reklama
Utrecht
To miasto znajdujące się w środkowej części Holandii jest uznawane za najlepsze miejsce w Holandii, które warto zwiedzić rowerem. Tytuł ten został nadany przez amerykańską redakcję CNN, która doceniła atrakcje Utrechtu, ale również jego doskonałe przystosowanie do jednośladów.
Utrecht jest świetnie dostosowany dla rowerzystów.Źródło: Adobe Stock/licencja podstawowa
Utrecht osiągnął pierwsze miejsce w Globalnym Indeksie Miast Rowerowych i ma do zaoferowania wiele własnych parków, kanałów, muzeów i zabytkowych budynków. I to bez tłumów na poziomie Amsterdamu ~komentarz CNN.
Niderlandzkie miasto ma powierzchnię blisko 100 km², jednak miejsca, do których nie można dojechać rowerem, da się wyliczyć na palcach jednej ręki. Do jednośladów jest świetnie przystosowane także centrum miasta, w tym największa atrakcja miasta, czyli most Dafne Schippers. Rowerzyści mogą podziwiać widok rozciągający się nad kanałem Amsterdam-Ren, a następnie ruszyć w dalszą drogę.
Amsterdam
Stolica Niderlandów jest bez wątpienia najbardziej utożsamiana z rowerami. To właśnie tam można zobaczyć ich rekordową liczbę. Na 750 tysięcy mieszkańców przypada około 600 tysięcy pojazdów. Ponadto rowerzyści mają do dyspozycji wiele ścieżek. Wszystkie drogi dla jednośladów w Amsterdamie mierzą łącznie około 400 km.
Rowery w Amsterdamie.Źródło: fotolia.com/ fot. Sergii Mostovyi/ royalty free
Rower jest najlepszą opcją jeśli chcemy zwiedzić stolicę Holandii, ale także jeśli jesteśmy mieszkańcami i szukamy łatwego dojazdu do pracy. Kierowcy jednośladu są cenieni tak bardzo, że nierzadko to oni mają pierwszeństwo nad osobami poruszającymi się pieszo. Turyści muszą pamiętać o tej regule i pod żadnym pozorem nie wchodzić na ścieżki przeznaczone dla rowerów.
Eindhoven
Jeszcze dekadę temu Eindhoven nie znalazłoby się w tym zestawieniu. Infrastruktura miasta była dość starodawna, a ścieżki i parkingi dla rowerów były rzadkością. Przez 10 lat zmieniło się naprawdę wiele. Miejsce dostosowało swoje drogi dla jednośladów i obecnie powierzchnię blisko 89km² można w całości przemierzyć tym środkiem transportu. Potwierdzili to również przedstawiciele organizacji Fietsersbond, która działając na rzecz rozbudowy i poprawy infrastruktury przyjaznej rowerzystom.
Waarom is Eindhoven een Fietsstad?
Miasto położone w Brabancji Północnej ma także wiele tras dla osób, które chcą przejechać się rowerem rekreacyjnie. Mowa m.in. o bardziej wymagającej De Schaak, ale także rekreacyjne jKunstwerk In Het Kanaal, czy Stad en Land Tour.
Zwolle
Stolica prowincji Overijssel jest zdecydowanie mniej popularna niż wcześniej wymieniony Utrecht, Eindhoven, czy Amsterdam. Mimo to wiele osób uważa, że miłośnicy rowerów powinni zamieszkać właśnie w Zwolle. To tam władze corocznie inwestują masę pieniędzy w odnowę dróg dla jednośladów. Ścieżki są utwardzone gładkim asfaltem, dzięki czemu przemieszczanie się po mieście jest niezwykle komfortowe.
To miasto wyraźnie pokazuje, że dba o mieszkańców, którzy wybierają rower jako środek transportu. Nie chodzi tylko o słowa, ale o rzeczywiste działania na ulicach ~komentarz BicycleDutch.
Według oficjalnych danych blisko 50 proc. wszystkich podróży w Zwolle (zarówno tych dokonywanych przez turystów, jak i mieszkańców) odbywa się na rowerze. Jest to znakomity wynik. Szczególnie że miasto posiada powierzchnię blisko 120 km².
Zwolle z lotu ptaka.Źródło: Adobe Stock/licencja podstawowa
Almere
To miasto znajduje się w prowincji Flevoland, czyli najmłodszym regionie Niderlandów. Almere jest w całości nowoczesne, więc nie dziwi fakt, że także infrastruktura rowerowa cechuje się tam wysoką jakością. Jednośladem można dostać się dosłownie wszędzie, czasem nawet szybciej niż samochodem! Umożliwia to masa ścieżek, także tych ulokowanych w tunelach i mostach. Kierowcy rowerów nie muszą stać w korkach, a podczas jazdy palą mogą spalić zbędne kalorie.
Almere ma sieć co najmniej 500 kilometrów tras rowerowych. Są to najczęściej drogi asfaltowe.
Ścieżka rowerowa w rezerwacie Oostvaardersplassen w Almere.Źródło: Adobe Stock/licencja podstawowa
Jedynym problemem w Almere jest jazda po centrum. Rowerzyści znajdujący się w tym obszarze muszą zejść z pojazdu, jednak ta jedna wada ma się nijak do całej masy zalet. W tym mieście miłośnicy jednośladów mogą czuć się komfortowo i szczerze rekomendujemy im przeprowadzkę do Flevoland.
a w Polsce ścieżki rowerowe idą jak chcą raz lewą raz prawą stroną, na styku ścieżki z ulicą krawężnik że trzeba zwolnić do zera lub zejśc z roweru żeby nie pokrzywić obręczy (rower szosowy), odnosze wrazenie ze projektuja je ludzie ktorzy nie spędzili na rowerze w swoim życiu ani minuty ....
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
29-06-2023 08:39
0
0
Zgłoś