Kolejnym punktem ma być ‘powściągliwość’ nauczycieli. Niektórzy z nich mają poważny problem z poruszaniem w czasie zajęć tematów takich jak Holokaust, antysemityzm, homofobia, czy islamofobia. Poczucie ‘bezpiecznego otoczenia’ wśród nauczycieli oraz wsparcie ze strony współpracowników i rady szkoły ma tutaj ogromne znaczenie, mówi Asscher.
Następnym krokiem jest obietnica IOT (Inspraak Orgaan Turken) wszczęcia wewnątrz społeczności dialogu na temat antysemityzmu. Muzułmańska wspólnota oraz rząd zgłosiły, że chciałyby rozpocząć współpracę z organizacjami żydowskimi w celu zapobiegania w przyszłości nieprzyjemnym incydentom.
Asscher pisze, że poza rządem dużą rolę w zwalczaniu antysemityzmu ma samo społeczeństwo. ‘Rodzice, szkoły, wspólnoty, ale także lokalne wzory do naśladowania same w sobie mają bezcenną wartość w ograniczaniu dyskryminacji, poprzez poważne traktowanie incydentów i prowadzenie dyskusji na temat dyskryminacji.”
źródło: nieuws.nl
To może Cię zainteresować