fot: Twitter/@Teunvandekeuken |
Plakat z nowej kampanii przedstawia młodych ludzi skaczących do wody z mostu. Jest to reklama kawy mrożonej z hasłem w języku angielskim “not your parent’s coffee” - nie jest to kawa twoich rodziców.
Władze zajmujące się holenderską gospodarką i infrastrukturą wodną ostro zaprotestowały przeciwko obrazom młodzieży skaczącej w pełnym słońcu z mostu.
Na plakacie zawarta jest także gra słów - słowo ‘jump’ skakać powiązane jest ze słówkiem ‘jumpy’ - nerwowy/skaczący. Ma to odnosić się do zbyt mocnej i zbyt pobudzającej, klasycznej kawy.
Rzecznik władz protestujących przeciwko kampanii powiedział w rozmowie z de Telegraaf: “Wyglądać to może na zabawę, ale mamy nadzieję, że nikt tego nie robi. Ludzie giną skacząc z mostów… Na plakacie z jednej strony widać łódki. Żeglarze nie widzą osób, które wskakują do wody, tak samo ci, którzy skoczyli, mogą nie zobaczyć nadpływającej łodzi.” W rozmowie wspomniano również o możliwym szoku spowodowanym nagłą zmianą temperatury po znalezieniu się w zimnej wodzie oraz o ukrytych niebezpieczeństwach, które mogą czyhać na dnie - ostrych przedmiotach, rowerach, wózkach sklepowych, które mogą poważnie zranić.
Douwe Egberts także wypowiedziało się na łamach gazety. “Nasza kampania skierowana jest do młodych ludzi, którzy lubią wspólną zabawę. Po tym, jak otrzymaliśmy jasny sygnał od władz dotyczący pływania w rzekach i kanałach oraz skakania do wody z mostów, natychmiast ją wycofaliśmy. Nigdy nie było naszym zamiarem zachęcanie do tego typu zachowania.
z:dutchnews.nl
To może Cię zainteresować