Pociąg InterCity przed stacją kolejową w Utrecht Foto: MN / iLogic News Łukasz J.Kędzierski |
Wśród 2000 najbardziej uczęszczanych zwrotnic przed 15 października skontrolowane zostanie ogrzewanie i w razie potrzeby naprawione lub wymienione. W okresie zimowym każdej nocy na tory wychodzić będą załogi zmianowe, aby wymieniać ogrzewanie zwrotnic.
NS zagospodaruje 40 milionów euro na wymianę elektroniki pociągów piętrowych, ale zacznie z tym - z powodów technicznych - dopiero w 2011 roku. Minister transportu Eurlings napisał do holenderskiej Izby Reprezentantów (Tweede Kamer), że kolej jest ‘mrozoodporna'.
Dostawcy soli drogowej są w trakcie przygotowywania zapasów. Importer Eurosalt zwiększył swoją pojemność magazynu o 20.000 ton. To 10 procent więcej niż w zeszłym roku, kiedy znacznie brakowało soli do sypania dróg.
Rijkswaterstaat, instytucja odpowiedzialna za utrzymywanie przejezdności autostrad, wciąż nie ukończyła przygotowań. Jedna z rzeczy, które muszą jeszcze zostać rozstrzygnięte, dotyczy utworzenia stałego punktu solnego. Zeszłej zimy powstał takowy ze względu na konieczność sprawiedliwego podziału kończącej się soli na wszystkie prowincje i gminy.
Tak więc, Holendrzy nie dadzą się po raz kolejny zaskoczyć zimie. Widać tu ich wielki talent organizacyjny i myślenie perspektywiczne. W Polsce nie myśli się jeszcze o problemach, które nadejdą dopiero zimą. I tu ujawnia się różnica kulturowa w strategii rozwiązywania problemów. Polacy wolą czekać na awarię i wtedy dopiero zaczynają działać, Holendrzy robią wszystko, aby do awarii więcej nie doszło.
Źródło: nrc.nl
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane ze względu na obraźliwą treść i agresywny styl wypowiedzi
To może Cię zainteresować