Jednakże, jak głosi raport, będzie to trudne do wyegzekwowania i bardzo mylące dla kierowców.
Kolejny wariant opłat drogowych, z udziałem 5 centów płaconych za każdy kilometr przebyty na głównych drogach w najbardziej zatłoczonych częściach kraju, byłby korzystny dla kasy państwa jedynie w okresach wzrostu gospodarczego.
Opcja trzecia, którą jest 7 centów za kilometr na wszystkich drogach w kraju, zmniejszyłaby ilość korków jak i poziom zanieczyszczenia środowiska, a także poprawiłaby bezpieczeństwo na drogach. Jednak może to także w ogóle zmniejszyć użycie samochodów nawet o 15 punktów procentowych, co uderzyłoby w rządowy budżet także pod innymi względami.
Próby zrealizowania planów i wprowadzenia w Holandii opłat drogowych nie udały się poprzedniemu rządowi, a obecna minister transportu, Wilma Mansveld, jest temu pomysłowi raczej przeciwna.
Jednakże Violeta Bulc, unijna komisarz do spraw transportu powiedziała na początku tego roku, że rozważa możliwość wprowadzenia jakiejś formy opłat drogowych dla samochodów osobowych w całej Europie.
z:dutchnews.nl
To może Cię zainteresować