Stwierdza również, że gdy pociąg przejeżdża przez tunel z maksymalną prędkością, ciśnienie powietrza rośnie do takiego poziomu, że szklane drzwi obrotowe prowadzące do głównej sali stacji poruszają się z niebezpieczną prędkością.
Rzecznik spółki ProRail potwierdza, iż sytuacja z drzwiami jest problematyczna, i obiecuje, że zostaną one zaadaptowane w taki sposób, by wysokie ciśnienie powietrza nie wywierało już takiego wpływu na ich działanie.
Tunel zaprojektowano dla pociągów jadących nawet do 140 km/h, w tym momencie prędkość tą ograniczono do 80 km/h. Rzecznik spółki dodaje w rozmowie z dziennikarzem – W tego typu projektach, gdy zostają one wprowadzone w życie, zawsze pojawiają się jakieś nieoczekiwane sytuacje.
Całkowity koszt projektu renowacji stacji i położenie podziemnej trakcji szacuje się na miliard euro.
z: dutchnews.nl
To może Cię zainteresować