Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Nowa kampania przeciwko marnowaniu żywności

 
 
Holendrzy wyrzucają rocznie żywność o wartości 2.5 miliarda euro. Wkrótce uruchomiona ma zostać kampania, której celem jest zmniejszenie tego marnotrawstwa.


Reklama telewizyjna mająca uświadomić widzom problem składa się z wycinków różnych reklam, które sklejone razem przekazują nam wiadomość o marnowanej przez nas żywności. 

Kampania stworzona i zainicjowana została przez grupę Sire – składającą się z różnych agencji i firm reklamowych. Celem grupy jest uświadamianie i zwracanie uwagi na różne problemy społeczne poprzez wyświetlanie odpowiednich spotów reklamowych. 

Nowa kampania przeciwko marnowaniu żywności 
 

Oprócz reklamy na kampanię składa się strona internetowa – Kliekipedia.nl – która zawiera różne porady jak w codziennym życiu zmniejszać ilość odpadów żywnościowych. Słowo kliek oznacza w niderlandzkim odpadki. 

Według grupy środowiskowej Mielieu Centraal, Holendrzy wyrzucają średnio 14% jedzenia, a na czele stoją tutaj ludzie młodzi, samotni oraz młode rodziny. Prawie 90% z tych odpadków trafia do śmieci domowych i jest po prostu spalane. 

Kampania zawiera pięć głównych porad, w jaki sposób zmniejszać marnotrawienie żywności: 

1.Odpowiednio przechowuj żywność. Na przykład pomidory trzymaj dłużej poza lodówką. 

2.Wykorzystuj resztki jedzenia w kolejnych potrawach. 

3.Nie przejmuj się za bardzo datą przydatności do spożycia. 

4.Nie gotuj więcej niż potrzebujesz. 

5.Rób listy zakupów. 


 z: dutchnews.nl
Gość
Wyślij


Bliżej nas