W 2011 roku podjęto decyzje o wprowadzeniu programu testowego 2toDrive. Głównym jego celem było obniżenie wieku, w którym obywatele mogą przystępować do egzaminu na prawo jazdy – po ukończeniu 16,5 lat, mogli zaczynać naukę jazdy, a po ukończeniu 17 i zaliczeniu egzaminu teoretycznego, pojawiała się możliwość zdania części praktycznej.
Dzięki temu młodzi kierowcy mogli usiąść szybciej za kółkiem, co prawda nie w pełni samodzielnie, bo do czasu swoich 18 urodzin obowiązywała ich jazda tylko z dorosłymi spełniającymi warunki „nauczyciela”, ale sama idea była bardzo korzystna dla nastolatków.
W tym roku podsumowano wstępne wyniki, z których wynika, że aż 8% siedemnastolatków posiada już prawo jazdy. Można tu mówić o zdecydowanym sukcesie – przez ostatnie 5 lat udział w programie wzięło 170 000 potencjalnych kierowców.
Pomysł jest na tyle udany, że pojawiła się kwestia utrzymania obecnego stanu rzeczy. Melanie Schultz van Haegen, minister infrastruktury, przedłożyła propozycję trwałej zmiany w kodeksie krajowemu gabinetowi ministrów i uzyskała ich poparcie.
Oczywiście, projekt trzeba poddać ponownej rewizji, ale istnieją bardzo duże szanse na pełną aprobatę holenderskiego parlamentu. Minister infrastruktury wierzy, że dodatkowy czas spędzony na nauce, uchroni młodych kierowców od wypadków oraz pozwoli nabrać im dodatkowego doświadczenia i wprawy.
nltimes.nl
To może Cię zainteresować