Obie z sieci w zeszłym roku podniosły procent swoich udziałów na rynku – AH odpowiadał za 35% sprzedaży w Holandii, a Jumbo za 17%. Dla porównania, dwa lata temu sieć Jumbo posiadała tylko 11%.
Łączna kwota zarobiona przez holenderskie supermarkety na sprzedaży wyniosła prawie 36 miliardów euro, wzrost o 5% w porównaniu do 2014. Różnica częściowo wynika z większej ilości dni roboczych, a prawie 20% łącznej kwoty pochodzi z kampanii promocyjnych. Niemieckie supermarkety Aldi i Lidl razem posiadają 16% rynku.
Sieć supermarketów Albert Heijn założono w 1887 roku w Oostzaan. Nazwa pochodzi od jej założyciela. Dzisiaj jest ona częścią holenderskiego przedsiębiorstwa handlu detalicznego Ahold, a sklepy można znaleźć także w Niemczech, Belgii, na Curacao czy Arubie. Przedsiębiorstwo próbuje także aktywnie działać na innych krajowych rynkach. Sieć Jumbo powstała w 1979 roku, ale przedsiębiorstwo odpowiedzialne za markę oryginalnie założono w 1921 roku.
z: dutchnews.nl
wikipedia.pl
To może Cię zainteresować