Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Kaski dla młodszych i starszych

 
 
Obowiązkowe kaski dla dzieci, osób starszych użytkowników motorowerów to jedno z rozwiązań, które mogłyby zmniejszyć ilość obrażeń w ruchu drogowym. Takie wnioski można wyciągnąć z raportu bezpieczeństwa drogowego naukowej fundacji badawczej SWOV, który opublikowany został w piątek.


Raport stwierdza, że aby zmniejszyć ryzyko obrażeń należy powziąć środki, które w Holandii są niestety bardzo mało popularne. 

Rząd chciałby w ciągu najbliższych pięciu lat możliwie ograniczyć liczbę śmierci na drogach do maksimum 500, a poważnych urazów do 10.600. Fundacja informuje, że ilość zgonów osób powyżej 65 roku życia i młodzieży w wieku od 16 do 24 lat jest nieproporcjonalnie i niepokojąco duża. 

 Kaski dla młodszych i starszych
 

Przykładowo, coraz większa liczba starszych rowerzystów powoduje wypadki bez udziału innych pojazdów lub rowerów. A to dlatego, że – jak zaznacza fundacja – osoby starsze są szczególnie narażone na obrażenia. 

SWOV zaproponowało listę osiemnastu środków, które mogłyby poprawić bezpieczeństwo na drogach. Wśród nich znajduje się wprowadzenie obowiązku posiadania kasku, a także stosowanie ograniczników prędkości w systemach nawigacji satelitarnej. Kolejnym punktem jest podwojenie ilości miejsc, w których można sprawdzić poziom alkoholu w wydychanym powietrzu, poprawienie jakości ścieżek rowerowych oraz oświetlenia drogowego. Zaproponowano także ograniczenia prędkości na drogach do 50 lub 80 kilometrów na godzinę. 

Czy propozycje te zostaną wzięte na poważnie i wprowadzone w życie? Czas pokaże. 

 z: dutchnews.nl
Gość
Wyślij


Bliżej nas