Około 86% Holendrów potrafi bez problemu wysyłać wiadomości e-mail, a 46% ma doświadczenie w korzystaniu z internetowych usług telefonicznych, takich jak Skype. Trzy osoby na dziesięć słuchają muzyki lub ogląda filmy za pośrednictwem Internetu.
Jednakże, ekspert w dziedzinie usług internetowych, Henk van Ess, powiedział w wywiadzie dla gazety Volkskrant, że badanie nie mówi nic o tym, w jaki sposób ludzie w rzeczywistości korzystają z komputera, Internetu i kanałów społecznościowych.
Badacz w dziedzinie komunikacji, Alexander van Deursen, z uniwersytetu w Twente, powiedział, że efektywne korzystanie z wyszukiwarek wciąż sprawia użytkownikom trudność, nie mówiąc o krytycznym patrzeniu na znalezione informacje. Są to, jak stwierdził, o wiele ważniejsze kwestie, które powinny zostać rozwinięte.
„Starsi użytkownicy nauczyli się nie przyjmować wszystkiego, co powiedziane, za prawdziwe, ale młodzi ludzie często nie zadają żadnych dodatkowych pytań, kiedy mają przed sobą podane gotowe odpowiedzi.” – powiedział Van Deursen – „Nasze badania wykazują, że młodzi ludzie często zadowoleni są samymi wstępnymi wynikami wyszukiwania.”
Rok temu, holenderska akademia badań naukowych KNAW ostrzegła, że holenderscy uczniowie staną się „cyfrowymi analfabetami”, jeżeli nie dokona się żadnych zmian w sposobie nauczania szkolnego.
z: dutchnews.nl
To może Cię zainteresować