Życie w Holandii
Holandia wstrzyma promocję kraju. Powodem są przepełnione atrakcje turystyczne
Amsterdam stara się rozlokować odwiedzających równomiernie po całym mieście. Flickr.com/Creative Commons Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)/hildgrim
Rada Nederlands Bureau voor Toerisme (NBTC), zajmująca się promocją Holandii, w latach 2020-2024 wstrzyma propagowanie swojego kraju ze względu na zbyt dużą liczbę turystów w jego głównych atrakcjach.
Nowe miejsca dla odwiedzających
NBTC w przyszłości skupi się głównie na dokładniejszym i bardziej wydajnym rozlokowaniu turystów w różnych częściach Holandii. Chce tego dokonać poprzez promowanie mało znanych miejsc oraz ograniczenie problemów spowodowanych intensywnym okresem turystycznym.
Zmiana w polityce organizacji jest częścią strategii obowiązującej do 2030 roku. „Aby kontrolować napływ turystów i jednocześnie korzystać z możliwości, jakie przynosi ich wysoka liczba, musimy działać już teraz” – pisze NBTC w raporcie na swojej stronie.
Zmiana w polityce organizacji jest częścią strategii obowiązującej do 2030 roku. „Aby kontrolować napływ turystów i jednocześnie korzystać z możliwości, jakie przynosi ich wysoka liczba, musimy działać już teraz” – pisze NBTC w raporcie na swojej stronie.
W minione święta wielkanocne park Keukenhof oraz wioska wiatraków Kinderdijk były praktycznie niedostępne ze względu na ogromną ilość turystów. Z podobnym problemem boryka się Amsterdam, który stara się rozlokować odwiedzających równomiernie po całym mieście.
Turystów starczy dla wszystkich
Do 2030 roku organizacja spodziewa się rocznie co najmniej 29 milionów turystów w Holandii.
W zeszłym roku organizacja NBTC wprowadziła inicjatywę HollandCity, której celem jest promowanie kraju jako jednej metropolii z wieloma dzielnicami. „Inne regiony kraju również powinny skorzystać na wzroście liczby turystów, a my będziemy przedstawiać nowe oferty. Organizacja w tym okresie stanie się bardziej centrum zbierania danych” – mówi rzeczniczka NBTC w wywiadzie dla „De Telegraaf”.
W zeszłym roku organizacja NBTC wprowadziła inicjatywę HollandCity, której celem jest promowanie kraju jako jednej metropolii z wieloma dzielnicami. „Inne regiony kraju również powinny skorzystać na wzroście liczby turystów, a my będziemy przedstawiać nowe oferty. Organizacja w tym okresie stanie się bardziej centrum zbierania danych” – mówi rzeczniczka NBTC w wywiadzie dla „De Telegraaf”.
To może Cię zainteresować