źródło: moneyzoom |
Utrudniony dostęp do kont
Rzecznik Banku poinformował, iż w sobotę rano sytuacja została opanowana. Policja wszczęła dochodzenie przeciw hakerom. Klienci banku nadal mogą mieć utrudniony dostęp do bankowości internetowej. Informatycy w banku nadal pracują nad poprawą zaistniałej sytuacji, by klienci mogli korzystać z kart płatniczych i mogli logować się do banku. Rzecznik prosił o cierpliwość i prosił, by w razie trudności w logowaniu ponawiać próbę logowania kilkakrotnie. Aż 30% klientów miało problemy z korzystania z internetowych usług banku. Problemy rozpoczęły się w Holandii już w środę.
Środki zaradcze
Zarząd banku jest w bezpośrednim kontakcie z Ministerstwem Finansów, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości oraz z Bankiem Centralnym Holandii. Przedstawiciel National Cyber Security Center (NCSC) jest w stałym kontakcie z zarządem ING, by rozpoznać zagrożenie domeny cyfrowej banku. Zaprzeczył także, iż atak na holenderski ING nie ma związku z atakami na banki amerykańskie z ostatnich tygodni.
Źródło: Volksrant.nl
To może Cię zainteresować