1
Co ciekawe, dzięki temu rozwiązaniu częstotliwość jeżdżenia na rowerze w Holandii wzrosła o kolejne kilka procent, a wykorzystanie samochodu na krótkim dystansie zmalało. Ma to wpływ także na wszechobecne w Holandii korki samochodowe. Rokuje się, że e-rowery mają w przyszłości być tak samo popularne jak rowery klasyczne.
Kolejną zaletą roweru elektrycznego jest to, że koszta jego są niższe niż w przypadku utrzymania motoroweru, czy skutera. Jest także przyjazny środowisku, nie wydzielając spalin i nie hałasując. Jedynym problemem jest krótka żywotność akumulatora, który po pewnej ilości ładowań wymaga wymiany.
O popularności, jaką cieszą się e-rowery świadczą duże przychody głównej firmy, zajmującej się ich produkcją. W stosunku do ubiegłego roku Accell Group zanotowała wyraźny wzrost sprzedaży jednośladów. Szacuje się, że zyski firmy byłyby jeszcze wyższe, gdyby nie zniżki, które producent Batavusa, Sprarty i Raleigh pod koniec roku 2013 zaproponował kupującym, by przyciągnąć ich do sklepów.
To może Cię zainteresować