Oprócz tego, że ta metoda sama w sobie jest dużo mniej skomplikowana, to zarazem jest także dużo tańsza niż przeprowadzanie standardowych ankiet, tłumaczą naukowcy. Poza tym, przy tego typu badaniach, młodzież dużo chętniej współpracuje przez portale społecznościowe. „Może to wnieść nowe i ważne spojrzenie w kontekście spożywania alkoholu przez młodzież” – powiedziała badaczka Elizabeth Handley.
Pierwsze testy pozwoliły naukowcom sprawdzić, kiedy młodzież najczęściej pije alkohol oraz które marki są przez nią preferowane. Dzięki tym informacjom władze państwowe oraz szkoły będą mogły przeprowadzić rozmowy z przedstawicielami często wybieranych koncernów. Wspólnym celem jest zmiana podejścia młodzieży do spożywania alkoholu.
Według naukowców, w przyszłości metoda ta będzie również wykorzystywana do badania ilości zażytych narkotyków, przypadków nastoletnich ciąż, nadmiernego stresu czy depresji wśród młodzieży.
Naukowcy zdecydowali się na badanie Instagrama, ponieważ ten serwis fotograficzny należy do najpopularniejszych serwisów społecznościowych pośród osób w przedziale wiekowym 12-19. W tej chwili trzy czwarte holenderskich nastolatków posiada aplikację na telefonie, w porównaniu do zaledwie 42% z zeszłego roku. Na całym świecie Instagram posiada już więcej niż 400 milionów aktywnych użytkowników.
z: nos.nl
To może Cię zainteresować