Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
„Chuchnij”? Lepiej sprawdź na Instagramie. Co pija dzisiejsza młodzież?

 
 
„Pijesz coś czasem?” Jeśli zada się to pytanie nastolatkom, nie zawsze otrzyma się w pełni szczerą odpowiedź. W dodatku w świecie nauki często bagatelizuje się tę kwestię, a badaniami zajmują się tylko pojedyncze grupy badaczy. Dlatego naukowcy z Uniwersytetu w Rochester, żeby lepiej zapoznać się ze zjawiskiem spożywania alkoholu przez młodzież, zdecydowali się na przeglądanie zdjęć na Instagramie.


Jest to w pewien sposób logiczne, bo na serwisie społecznościowym mają pod dostatkiem zdjęć, na których nieletni pozują z alkoholem. Przy użyciu odpowiedniego oprogramowania naukowcy mogą uzyskać pełną pulę interesujących danych — zdjęcia świetnie nadają się do oszacowania płci oraz wieku użytkowników, a przez podpisy i tagi zostawione pod zdjęciem oraz marki alkoholi i ich producentów, które śledzą właściciele kont, można wywnioskować, jaki alkohol rzeczywiście spożywali. 

Oprócz tego, że ta metoda sama w sobie jest dużo mniej skomplikowana, to zarazem jest także dużo tańsza niż przeprowadzanie standardowych ankiet, tłumaczą naukowcy. Poza tym, przy tego typu badaniach, młodzież dużo chętniej współpracuje przez portale społecznościowe. „Może to wnieść nowe i ważne spojrzenie w kontekście spożywania alkoholu przez młodzież” – powiedziała badaczka Elizabeth Handley. 

Pierwsze testy pozwoliły naukowcom sprawdzić, kiedy młodzież najczęściej pije alkohol oraz które marki są przez nią preferowane. Dzięki tym informacjom władze państwowe oraz szkoły będą mogły przeprowadzić rozmowy z przedstawicielami często wybieranych koncernów. Wspólnym celem jest zmiana podejścia młodzieży do spożywania alkoholu. 

Według naukowców, w przyszłości metoda ta będzie również wykorzystywana do badania ilości zażytych narkotyków, przypadków nastoletnich ciąż, nadmiernego stresu czy depresji wśród młodzieży. 

Naukowcy zdecydowali się na badanie Instagrama, ponieważ ten serwis fotograficzny należy do najpopularniejszych serwisów społecznościowych pośród osób w przedziale wiekowym 12-19. W tej chwili trzy czwarte holenderskich nastolatków posiada aplikację na telefonie, w porównaniu do zaledwie 42% z zeszłego roku. Na całym świecie Instagram posiada już więcej niż 400 milionów aktywnych użytkowników. 

 z: nos.nl
Gość
Wyślij


Bliżej nas