Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Życie w Holandii

Aplikacja na telefon ratuje pacjentów. Kilka razy pomogła Polakom

Adam Świerszcz

25 maja 2019 08:55

Udostępnij
na Facebooku
Aplikacja na telefon ratuje pacjentów. Kilka razy pomogła Polakom

Aplikacja na telefon prawdopodobnie jest bardziej dokładna. fotolia.com/Royalty-free

W Rijnmond testowano aplikację na telefon pomagającą w komunikacji między pacjentem niemówiącym po niderlandzku a lekarzem. Po wstępnych testach, trwających przez cały 2018 rok, aplikacja prawdopodobnie wejdzie w życie w innych regionach Holandii.
Pielęgniarz Wilfred van der Wal bardzo chwali korzystanie z aplikacji. Według niego program jest niezwykle prosty w obsłudze. Najpierw trzeba wybrać język, którym posługuje się pacjent. Następnie aplikacja zadaje serię pytań, m.in. „gdzie odczuwasz ból?” lub „jak bardzo jest on intensywny?”.

Van der Wal już pięciokrotnie użył aplikacji, by pomóc polskim pacjentom. Jeden z nich cierpiał na kamienie nerkowe i – jak się później okazało – był wcześniej leczony w Polsce. – Można zawsze rozmawiać przy pomocy gestów i ruchów dłońmi, jednak może to prowadzić do sporych nieporozumień. Dzięki aplikacji zrozumiałem, co mu dolega i byłem wstanie pomóc – mówi pielęgniarz.

Niektóre karetki do porozumiewania się z pacjentami używają translatora Google, jednak według Van Der Wala aplikacja na telefon jest dokładniejsza.
testek
Reklama
Gość
Wyślij


Bliżej nas