Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Albert Heijn i smartfony

 
 
Sieć sklepów Albert Heijn zacznie wkrótce oferować swoim klientom możliwość płacenia za zakupy za pomocą aplikacji na smartfony.Wszystko to w ramach pewnego eksperymentu, obejmującego już ponad 200 sklepów, w ramach którego konsumenci będą mogli sami zeskanować kod produktu i zapłacić za niego za pośrednictwem własnego telefonu.


Próbne wykorzystanie aplikacji, która zmienia komórkę w sklepowy skaner okazały się bardzo pomyślne, w wyniku czego eksperyment ma objąć kolejne 25% sklepów należących do tej największej sieci supermarketów w Holandii. 

Aplikacja wykorzystuje w głównej mierze aparat znajdujący się w telefonie. Kupujący mogą zeskanować swoją kartę zniżkową, a nawet przełączyć się między listą zakupów (której tworzenie na telefonie sklep oferuje już od pewnego czasu) a skanerem, który wczytuje ceny kolejnych produktów i dodaje je do rachunku. 

Jednakże jest i ciemna strona tego postępu technologicznego. Jeżeli użycie aplikacji wejdzie powszechnie w życie, zapłacą za to niestety kasjerzy, których ilość zostanie najprawdopodobniej zredukowana. 

“Zawsze będzie istniało zapotrzebowanie na osoby, które będą mogły udzielić klientom pomocy w skanowaniu cen produktów lub sprawować pieczę nad właściwym działaniem aplikacji, tak by w wyniku błędu nie płacili oni za dużo.” - powiedział Manfred Kraft z Uniwersytetu Munster w rozmowie z nu.nl. “Ale prawdopodobnie za jakieś 20 lat jedynie 30% z obecnej ilości kasjerów wciąż będzie miało zatrudnienie.” 

z: dutchnews.nl
Gość
Wyślij


Bliżej nas