Źródło: wikipedia |
To wynik badania holenderskiej sieci telekomunikacyjnej KPN.
Ponad jedna trzecia Holendrów korzysta codziennie z serwisów społecznościowych: 42 procent mężczyzn i 33 procent kobiet. W pierwszej kolejności chodzi o takie strony jak Facebook, LinkedIn, Hyves czy Twitter.
Służbowo
Wśród Holendrów aż 22 procent używa serwisów społecznościowych zarówno w celach prywatnych, jak i służbowych. Użytkownicy biznesowego portalu społecznościowego LinkedIn są ludźmi z największą liczbą kontaktów, przeciętnie ponad 125. Średnia liczba kontaktów, które posiadają Holendrzy na różnych serwisach społecznościowych to 139, z czego ‘naprawdę' znają 33 procent.
Holendrzy najchętniej korzystają z Facebook'a. Według 37 procent Holendrów w 2011 roku będzie to najważniejszy serwis tego typu.
Typy
Użytkowników takich serwisów dzieli się na różne typy: inicjator, mówca, krytyk, zbieracz, wyznawca, obserwator lub nieaktywny. Prawie 7 na 10 holenderskich użytkowników to tzw. ‘wyznawcy'. Posiadają i uaktualniają profil na serwisie społecznościowym oraz umieszczają na nim posty.
Aktywni
Aktywnych użytkowników (typu ‘inicjator') najłatwiej znaleźć na Foursquare i Twitterze. Ten typ użytkownika nie umieszcza na serwisie tylko wiadomości, ale i własne filmiki czy własną muzykę, inicjuje dyskusje i prowadzi własnego bloga.
Duża liczba pasywnych użytkowników (tzw. ‘obserwatorów') ma konta na Hyves (45 procent) i na Facebook'u (43 procent). Czytają blogi, oglądają filmiki znajomych, czytają dyskusje, lecz sami prawie nie umieszczają żadnych postów.