Foto: stock.xchng |
Zawartość alkoholu w piwie typu cider Strongbow zostanie obniżona z 5,3 na 4,3 procent. Strongbow jest najlepiej sprzedającym się ciderem w Zjednoczonym Królestwie. Marka piwa jest własnością browaru Scottish & Newcastle, przejętego przez Heinekena w 2008 roku.
Poza zmniejszeniem alkoholu Heineken umieści informację na 11 milionach szklanek, ile alkoholu znajduje się w szklance. Do pubów trafią tablice ostrzegawcze z informacją na temat zagrożeń spożywania zbyt dużej ilości alkoholu.
Inicjatywa ta jest częścią porozumienia zawartego pomiędzy pewną liczbą przedsiębiorstw a brytyjskimi władzami. Celem jest zmniejszenie liczby Brytyjczyków prowadzących niezdrowy tryb życia. Do programu przyłączyły się również sieci supermarketów Tesco i Asda.
Niderlandzki Instytut Polityki Alkoholowej (STAP) bardzo chętnie widziałby wprowadzenie podobnych zmian w Holandii. Zmniejszenie ilości alkoholu w piwie mogłoby przyczynić się do ograniczenia nadużycia alkoholu.
„Mniej alkoholu powoduje mniejsze szkody" jak uważa Ester van den Wildenberg (Nederlands Dagblad). Nie obawia się tego, że Brytyjczycy zaczną pić więcej. „W pewnym momencie organizm nie jest w stanie przyjąć większej ilości płynów. W sposób dla nas samych niezauważalny zafundujemy sobie mniejszą dawkę alkoholu niż zazwyczaj".
Źródło: telegraaf.nl
To może Cię zainteresować