Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Wizz Air nie chce już latać do Polski


Foto: Wizzair
Węgierskie tanie linie lotnicze Wizz Air uruchomiły sprzedaż biletów na sezon zimowy 2010/11 i jednocześnie zredukowały tegoroczne prognozy przewozowe na swoich trasach z Polski o 10% - informuje Pasażer.com


Powód? Słabsza sytuacja ekonomiczna kraju, ciągły powrót Polaków z zagranicy, spadek ilości podróży, a także spadek zaufania do podróży lotniczych spowodowany długotrwałym zamknięciem przestrzeni powietrznej.

Przewoźnik nie udostępnił w  sprzedaży dziesięciu tras, na których do tej pory operował. W okresie zimowym na większości tras oraz rejów będzie zredukowana.

 

Co zadecydowało o zmniejszeniu lotów z Polski?

 

„Rynek polski nie spełnia postawionych przez nas wymagań, na tą sytuację mają wpływ przede wszystkim słabsza sytuacja ekonomiczna kraju, ciągły powrót Polaków z zagranicy, spadek ilości podróży związanych z niedawną powodzią, katastrofa samolotu prezydenckiego, a także spadek zaufania do podróży lotniczych spowodowany długotrwałym zamknięciem przestrzeni powietrznej. Są to główne przyczyny spadku ilości pasażerów” - wyjaśnia Natasa Kazmer, dyrektor komunikacji w Wizz Air, czytamy w specjalistycznym portalu podróżniczym Pasazer.com

 

„ My zaplanowaliśmy przewieźć w 2010 roku 4,7 miliona pasażerów, ale ze względu na wymienione czynniki, a także wysokie opłaty lotniskowe i fakt, że polskie lotniska nie są odpowiednio wyposażone (brak ILS CAT III) zostaliśmy zmuszeni do zmniejszenia ilości kierunków - w tym roku spodziewamy się 4,3 mln pasażerów, co jednak dalej stanowi duży, bo ponad 20% wzrost” - dodaje Kazmer.

Jakie połączenia ulegną redukcji:

z Katowic do:

Barcelony (z 4 do 2)

Charleroi (z 3 do 2)

Doncaster (z 4 do 3)

Cork (z 4 do 3)

Liverpoolu (z 3 do 2)

Madrytu (z 3 do 2)

Malme (z 3 do 2)

Oslo Torp (z 4 do 3)

z Wrocławia do:

Dortmundu (z 3 do 2)

Londynu Luton (z 6 do 4)

Paryża Beavuais (z 3 do 2)

z Poznania do:

Doncaster (z 3 do 2)

Oslo Torp (z 3 do 2)

Sztokholmu Skavsta (z 3 do 2)

z Warszawy do:

Charleroi (z 7 do 6)

Doncaster (z 3 do 2)

Eindhoven (z 3 do 2)

Liverpoolu (z 4 do 2)

Malme (z 5 do 3)

Oslo Torp (z 5 do 3)

Rzymu Fiumicino (z 7 do 4)

z Gdańska do:

Bergen (z 3 do 2)

Cork (z 3 do 2)

Doncaster (z 3 do 2)

Dortmundu (z 7 do 4)

Lubeki (z 5 do 4)

Kolonii (z 3 do 2)

Liverpoolu (z 4 do 3)

Malme (z 4 do 3)

Oslo Torp (z 4 do 2)

Paryża Beauvais (z 3 do 2)

Turku (z 4 do 2)

 

Jeszcze całkiem niedawno węgierski przewoźnik zapowiadał, że przewiezie więcej pasażerów niż narodowy przewoźnik PLL LOT. Splot zdarzeń widać pokrzyżował mu plany. Miejmy nadzieję, że w miejsce likwidowanych i redukowanych połączeń niebawem pojawią się nowe atrakcyjne kierunki.

 

Źródło: Pasażer.com

Gość
Wyślij


Bliżej nas