Aktualnosci
Władze Schiphol z nowym systemem usprawniającym podróż. Pasażerowie będą mogli zarezerwować miejsce w kolejce
Schiphol znalazło sposób, by ograniczyć tłumy na lotnisku. Adobe Stock/licencja podstawowa
Niderlandzkie lotnisko w Amsterdamie dalej zmaga się z brakiem personelu i zatłoczonym terminalem. By uniknąć powtórzenia ubiegłorocznych problemów, władze Schiphol postanowiły usprawnić system odprawy. Podróżni będą mogli zarezerwować miejsce w kolejce, i tym samym umówić się na konkretną godzinę do kontroli bezpieczeństwa.
Usprawnienie podróży
Na początku lipca przedstawiciele Schiphol poinformowali o nowej opcji skierowanej do podróżnych. Na oficjalnej stronie lotniska pasażerowie mogą dokonać rezerwacji dogodnej pory na przejście przez kontrolę bezpieczeństwa przed planowanym wylotem.
Możesz teraz zarezerwować przedział czasowy na lotnisku Schiphol i przejść przez kontrolę bezpieczeństwa w wybranym przez siebie czasie. Jest to bezpłatne, wygodne i pomaga uniknąć długich kolejek
Szybką procedurę umożliwia przydzielony do pasażera kod QR. Odprawione osoby powinny kierować się żółtymi strzałkami, a następnie przejść do kolejki ,,Timeslot”. Tam pracownik lotniska zeskanuje kod podróżnego.
Rezerwacji można dokonać tutaj. Warto podkreślić, że przedział czasowy dotyczy tylko jednej usługi. Pasażerowie nadal muszą przybyć na lotnisko z odpowiednim wyprzedzeniem, aby dokonać odprawy i nadać bagaż.
Rezerwacji można dokonać tutaj. Warto podkreślić, że przedział czasowy dotyczy tylko jednej usługi. Pasażerowie nadal muszą przybyć na lotnisko z odpowiednim wyprzedzeniem, aby dokonać odprawy i nadać bagaż.
Szczyt sezonu
Opcja szybkiego przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa nie bez powodu została udostępniona właśnie w lipcu. To szczyt sezonu urlopowego, a lotnisko Schiphol jest najpopularniejszym terminalem w całej Holandii i trzecim największym terminalem w Europie.
System rezerwacji został przetestowany podczas długiego majowego weekendu. Z opcji skorzystało wówczas 20 proc. podróżnych, a wyniki okazały się niezwykle zadowalające. Właśnie to sprawiło, że władze zdecydowały się wprowadzić to rozwiązanie na stałe.
System rezerwacji został przetestowany podczas długiego majowego weekendu. Z opcji skorzystało wówczas 20 proc. podróżnych, a wyniki okazały się niezwykle zadowalające. Właśnie to sprawiło, że władze zdecydowały się wprowadzić to rozwiązanie na stałe.
Problemy na lotnisku
W ubiegłym roku sytuacja na lotnisku w Amsterdamie była określana jako niepokojąca. Pod koniec kwietnia nastał prawdziwy chaos. Część zatrudnionych osób przestała przychodzić do pracy. Pracodawcom zarzucano wykorzystywanie i brak szacunku do podwładnych. Problem nie został rozwiązany i w porcie zaczęło brakować personelu: przede wszystkim osób, które odpowiadały za załadunek i rozładunek bagaży.
To może Cię zainteresować