Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Aktualnosci

Unia Chrześcijańska: Coffe shopy muszą przestać obsługiwać turystów

Agnieszka Halman

22 listopada 2019 10:37

Udostępnij
na Facebooku
Unia Chrześcijańska: Coffe shopy muszą przestać obsługiwać turystów

Holandia jest postrzegana jako kraj narkotyków i dobrej zabawy. AdobeStock/licencja podstawowa

Przedstawiciele rządu apelują, by właściciele i personel coffe shopów zastosowali się do prawa zakazującego obsługi turystów. Minister sprawiedliwości zachęca do współpracy gminy.
testek
Reklama
Informacja została zamieszczona na stronie AD.nl 20.11.2019.

Holenderskie prawo

Według prawa obowiązującego w kraju tulipanów coffee shopy mogą sprzedawać artykuły zawierające tzw. miękkie narkotyki jedynie osobom mieszkającym w Holandii.  

Klienci powinni się zidentyfikować przed zakupem, jednak wiele gmin zezwala, aby kawiarnie ignorowały ten przepis. 

Tłumaczą się tym, że w sytuacji odmowy sprzedaży, turyści zwrócą się do handlarzy ulicznych, którzy dysponują towarem gorszej jakości i nierzadko szkodliwym.

Kraj wolności

Dzięki tym elastycznym przepisom Holandia jest postrzegana jako kraj narkotyków i dobrej zabawy. To najczęściej pierwsze miejsce w Europie, jakie przychodzi do głowy osobom, które chcą legalnie zapalić jointa lub zjeść ciastko z haszem. 

Zdaniem Unii Chrześcijańskiej należy pozbyć się tej negatywnej reputacji i odmawiać turystom sprzedaży. W planie ministra sprawiedliwości są rozmowy z przedstawicielami gmin, aby zmienić ich podejście do przestrzegania tych przepisów.

Zmiana image’u

Niderlandy już od jakiegoś czasu walczą ze swoim wizerunkiem na arenie międzynarodowej. 

Ostatnio władze zaczęli podejmować coraz poważniejsze kroki. 

Przypomnijmy, że kraj tulipanów chce zrezygnować z nazwą ,,Holandia”. Ich zdaniem kojarzy się ona negatywnie i jest bardzo nieprecyzyjna.
Ponadto na początku listopada minister ds.  handlu zagranicznego pokazała nowe logo kraju. Jego wprowadzenie kosztowało około 200 tys. €, ale minister Sigrid Kaag jest przekonana, że inwestycja poskutkuje nowymi inwestorami i rozwojem eksportu.
Źródło: AD.nl
Gość
Wyślij


Bliżej nas