Polacy zatrudnieni w Holandii spali na materacach i paletach. Mamy komentarz agencji pracy
Film otrzymaliśmy od pana Oskara Kołodziejskiego – dziękujemy. https://www.facebook.com/oskar.kolodziejski/videos/1893751327358962/
„Jak w Mariocie”
Proszę bardzo: materacyki, paleciki, normalnie warunki pierwsza klasa – jak w Mariocie! Chłopaki po nocce sobie śpią. Tutaj palety, wózeczki, normalnie magazyn. Gorzej niż bydło. To są warunki mieszkalne?
Film jest prawdziwy. Oświadczenie na stronie internetowej
Pragniemy podkreślić iż opisana sytuacja miała charakter incydentalny spowodowany kombinacją niefortunnych okoliczności z której staraliśmy się wybrnąć jak najlepiej i w porozumieniu z pracownikami. Z perspektywy czasu żałujemy wyboru takiego rozwiązania i wybierzemy inną drogę na przyszłość. W ten sposób chcieliśmy szczerze przeprosić i mamy nadzieję że nie stracicie zaufania do naszej organizacji.
Axidus: nikt się do nas nie zgłosił
Judyta Szynkarczyn, MojaNiderlandia.pl: W oświadczeniu widniejącym na portalu axidus.pl tłumaczą Państwo okoliczności incydentu związanego z zakwaterowaniem części pracowników. Wypowiedź nie zawiera jednak jasnej informacji o tym, czy inne hotele w okolicy prócz tych sieci, z którymi firma Axidus współpracuje, również nie mogły zapewnić miejsc do spania dla pracowników. Czy sprawdzili Państwo obłożenie innych miejsc?
Agencja pracy Axidus*: Jest ustanowiona procedura bezpieczeństwa, która jest podejmowana w takiej sytuacji kryzysowej. Są dwie sieci, z którymi mamy współpracę w tego typu sytuacjach. W normalnych warunkach ta procedura jest wystarczająca. Będzie zrewidowana po ostatnich doświadczeniach.
Czy warunki na hali spełniały odpowiednie standardy i były zgodne z wytycznymi, jakie powinna spełniać agencja pracy z certyfikatem Stichting Normering Flexwonen (SNF)?
Tego typu kwaterunek był wyjątkiem. Hala to część większego kompleksu, która ma bezpośrednie połączenie z budynkiem, w którym udostępniliśmy łazienki, kuchnie i miejsce do rekreacji. Chodziło tylko o nocleg w tych niekomfortowych, niespełniających wymogów warunkach, jednak, jak informowaliśmy w oświadczeniu, zostały przyznane odszkodowania, a nic nie było robione bez woli pracowników.
W wypowiedzi deklarują Państwo również, że: „Z perspektywy czasu żałujemy wyboru takiego rozwiązania i wybierzemy inną drogę na przyszłość”. Jakie inne wyjście z takiej sytuacji wybraliby Państwo obecnie?
Zweryfikowanie obecnych procedur, które w przypadku większego problemu, z którym musieliśmy się zmierzyć, były niewystarczające. W przyszłości nie będziemy proponowali rozwiązań czasowych, gdyż pomimo jasnej aprobaty personelu w danej chwili, po czasie, tak jak w tym przypadku, zostają udostępniane materiały przedstawiające sytuacje jednostronnie i niekorzystnie. Podkreślam, iż żaden z zainteresowanych pracowników na czas napotkania problemu nie był niezadowolony, więcej – część wyraziła chęć zostania w takich warunkach bezpłatnie, bez konieczności przenoszenia na regularne kwaterunki – na co oczywiście nie przystaliśmy.
Dodatkowo żadna z osób, której dotyczył film, nie wystąpiła o zerwanie umowy z winy agencji i niezapewnienia warunków, co wiązałoby się ze zwrotem kosztów i bezpośrednim zapewnieniem powrotu. Nikt nie zgłosił takowych w momencie powstania sprawy.
*Dane osobowe przedstawiciela firmy do wiadomości redakcji.
Kontakt z autorką: judyta.szynkarczyn@mojaniderlandia.pl
To może Cię zainteresować
13-12-2018 01:50
05-10-2018 23:23
02-10-2018 20:11
4
0
Zgłoś