Aktualnosci
Ogromny błąd techniczny – ING naliczyło podwójnie 3 miliony transakcji
Używałeś karty ING? Sprawdź, czy nie zapłaciłeś dwa razy! Fotolia/Royalty free/alice_photo
Klienci ING w Holandii przeżyli chwile grozy: ich płatności kartą zostały zdublowane. Za każdą transakcję zapłacili więc dwa razy. Problem, według banku, został już rozwiązany.
Wiele osób, które dokonało płatności kartą debetową ING, mogło spodziewać się… dwukrotnego zaksięgowania obciążeń na swoim koncie! W szczególności sytuacja dotknęła tych, którzy płacili kartą debetową 19 marca. Łącznie w ten sposób naliczone zostały aż 3 miliony transakcji.
Według rzecznika Banku ING, sytuacja wyniknęła z powodu błędu, dlatego dane o płatnościach zostały przetworzone dwukrotnie. Niektóre źródła podają również, że wszystkiemu winne jest zaktualizowanie systemu w nocy z wtorku na środę.
Klienci, których płatności zostały zdublowane, proszeni byli o kontakt z bankiem. Osoby, które przez błąd banku osiągnęli debet na swoim koncie, nie zostaną obciążeni odsetkami.
Problem, według wypowiedzi przedstawicieli ING w mediach społecznościowych, został już rozwiązany i zwroty niesłusznie pobranych należności wróciły już na konta.
Jeden z użytkowników żartobliwie skomentował post informujący o naprawieniu błędu, co nie uszło uwadze banku:
Użytkownik: Moja pensja została przeniesiona dwukrotnie, ale nie musisz nic zmieniać.
Bank: Haha, to dobrze. Zostawimy twoje konto w spokoju, Antoine.
Bank: Haha, to dobrze. Zostawimy twoje konto w spokoju, Antoine.
To może Cię zainteresować