Aktualnosci
Niderlandy zapraszają influencerów, do reklamowania innych regionów kraju niż Amsterdam
Słynny napis bezpowrotnie zniknął z placu muzealnego. fotolia.com/ fot. villorejo/ royalty free
Niderlandy od pewnego czasu zmagają się z napływem turystów, którzy tłumnie zmierzają do Amsterdamu, zazwyczaj pomijając resztę kraju. Usunięcie z placu muzealnego słynnego napisu „I amsterdam” nie zniechęciło odwiedzających do wizyty w mieście. Teraz znani influencerzy mają pomóc w przeniesieniu uwagi turystów na inne części kraju.
Tutaj wpisz tekst
Młodzi sławni
Influencer to stosunkowo nowe zjawisko, które utworzyło się dzięki powszechności i popularności mediów społecznościowych. Chodzi tu o osoby znane i wpływowe, wyznaczające nowe trendy, stające się w kręgach odbiorców modnymi. Mowa nie tylko o gwiazdach telewizyjnych czy kinowych, ale o youtuberów, blogerów i posiadających setki tysięcy obserwujących, instagramerów.
Kilka takich popularnych osób poproszonych zostało przez niderlandzką radę do spraw turystyki o współpracę. Zaproszeni oni zostali na wycieczkę po nieco mniej popularnych, ale wciąż pięknych i interesujących zakątkach kraju, a docelowo ich relacja z wyprawy ma przekonać fanów do odwiedzenia tych samych regionów, pomijając na przykład i tak już przepełniony Amsterdam.
Kilka takich popularnych osób poproszonych zostało przez niderlandzką radę do spraw turystyki o współpracę. Zaproszeni oni zostali na wycieczkę po nieco mniej popularnych, ale wciąż pięknych i interesujących zakątkach kraju, a docelowo ich relacja z wyprawy ma przekonać fanów do odwiedzenia tych samych regionów, pomijając na przykład i tak już przepełniony Amsterdam.
HollandCity
Od 2018 roku trwa program „HollandCity”, mający zainteresować turystów mniej popularnymi obszarami Niderlandów, wciąż znajdujących się jednak w pobliżu głównych ośrodków turystycznych. Chodzi na przykład o tulipanowe pola, skanseny z zabytkowymi wiatrakami czy stare wioski rybackie. Fryzja reklamowana jest jako region pełen jezior, a Eindhoven jako stolica designu.
Niestety strategia ta okazuje się niewystarczająca, a w klasycznych punktach turystycznych ilość odwiedzających wcale nie maleje.
Niestety strategia ta okazuje się niewystarczająca, a w klasycznych punktach turystycznych ilość odwiedzających wcale nie maleje.
W 2019 roku Niderlandy odwiedziło około 20 milionów zagranicznych turystów. Najczęściej odwiedzanym przez nich miastem był oczywiście Amsterdam.
Wolność
Grupka siedmiu influencerów, głównie amerykańskiego pochodzenia, zabrana została na wycieczkę tematycznie związaną z przypadającą na ten rok, 75. rocznicą wyzwolenia Niderlandów spod okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej. Odwiedzili oni między innymi Arnhem, Nijmegen i Apeldoorn.
To może Cię zainteresować