Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Aktualnosci

Holenderski Uber walczy z dyskryminacją i rasizmem: nowa opcja w aplikacji

Anna Soroko

31 lipca 2019 19:55

Udostępnij
na Facebooku
Holenderski Uber walczy z dyskryminacją i rasizmem: nowa opcja w aplikacji

Holenderski Uber walczy z dyskryminacją i rasizmem. fotolia.com/ fot.primorac91/ royalty free

Holandia powszechnie uważana jest za kraj tolerancyjny, jednak wciąż spotkać tam można przypadki dyskryminacji i rasizmu. Działający w Holandii oddział przedsiębiorstwa Uber, twórcy popularnej, mobilnej aplikacji do zamawiania przewozów, postanowił aktywnie włączyć się w walkę z nieodpowiednim traktowaniem zarówno pasażerów oraz kierowców i wprowadził w tym tygodniu w swojej aplikacji pewne zmiany.

Walka z dyskryminacją

Od poniedziałku (29 lipca) w holenderskiej wersji aplikacji Uber można złożyć zażalenie w przypadku dyskryminacji lub rasistowskiego zachowania kierowcy. Także ten ostatni będzie mógł w taki sam sposób ocenić swoich pasażerów.

Pasażerowie, którzy skorzystali z przejazdu, do tej pory nie mieli możliwości zgłoszenia przypadku dyskryminacji jako osobnej kategorii. Dyskryminacja podpadała do tej pory pod na przykład bezpieczeństwo lub nieprzyjemne doświadczenie.~przedstawiciel Ubera dla nos.nl

Historia Hopelezz

Idea wprowadzenia ulepszeń w aplikacji nie wzięła się znikąd. Doprowadziło do niej niemiłe doświadczenie jednej z amsterdamskich drag queen, której kierowca odmówił kursu. Jennifer Hopelezz, czyli alter ego Richarda Keldoulisa, publicznie opowiedziała o swoim doświadczeniu, co zwróciło uwagę Ubera. Firma zdecydowała się na wprowadzenie zmiany w swojej aplikacji. 

W krótkim filmiku opublikowanym na facebookowym profilu Ubera, Hopelezz mówi, że w Amsterdamie wciąż niestety często spotyka się z otwartą dyskryminacją i nie raz kierowcy odmawiają jej przejazdu lub podczas kursu doświadcza niemiłej atmosfery.

Konsekwencje

Po zgłoszeniu przypadku dyskryminacji lub rasizmu za pomocą aplikacji, osoba, której dotyczyła skarga, będzie musiała zmierzyć się z konsekwencjami. Po tym, jak Uberowi uda się ustalić, że opisane sytuacje faktycznie miały miejsce, kierowca straci możliwość współpracy z firmą. Jeśli zabraknie dowodów, z pracownikiem zostanie przeprowadzona rozmowa i otrzyma on ostrzeżenie. W przypadku wydania kilku ostrzeżeń, Uber może zakończyć współpracę. 

Należy pamiętać, że ulepszenie w aplikacji działa w obie strony – nieodpowiednie zachowanie wobec kierowcy również może być przez niego zgłoszone i wtedy pasażer straci możliwość korzystania z usług przewoźników. 

Na chwilę obecną możliwość złożenia zażalenia dostępna jest jedynie na terenie Holandii, jednak, jeśli ten pomysł się sprawdzi, zostanie wprowadzony w innych krajach.
testek
Reklama
Gość
Wyślij


Bliżej nas