Eurowizja 2020: wybrano osobę prowadzącą finały w Internecie
Przygotowania do przedsięwzięcia idą pełną parą. Organizatorzy przedstawili już hasło („Open up”), a także logo konkursu. AdobeStock/licencja podstawowa
Nowa prezenterka
25-latka jest znana przede wszystkim ze swojej działalności na platformie Youtube. Prowadzi kanał o nazwie NikkieTutorials, który jest jednym z najpopularniejszych spośród wszystkich o tematyce beauty.
Nagrywa filmy, w których pokazuje metamorfozy makijażowe, inspirując tym samym swoich widzów, tj. 13,2 mln osób.
Kontrowersyjny wybór
– Pamiętam, jak w zeszłym roku, kiedy Niderlandy wygrały, powiedziałaś, że naprawdę chciałabyś reprezentować festiwal piosenki. A teraz Ci się to udało. Widzisz! Marzenia się spełniają! – napisała jedna z obserwujących Nikkie na jej Instagramie.
Nie obyło się jednak bez głosów sprzeciwu. Nikkie pomimo swojego radosnego usposobienia spotyka się z całą masą hejtu. Wynika to z faktu, że kobieta niedawno wyznała, że jest osobą transpłciową, a wcześniej była z tego powodu szantażowana.
Dzisiaj jestem tutaj, aby podzielić się z wami czymś, co zawsze chciałam wam w końcu przekazać, ale na własnych warunkach i innych okolicznościach. Ale wygląda na to, że ta szansa została mi odebrana. Dzisiaj odbieram władzę i chcę wam coś wyznać. […] Urodziłam się w niewłaściwym ciele, co znaczy, że jestem transpłciowa.
Kolorowy Rotterdam
Niderlandy są znane z ogromnej tolerancji i szeroko rozumianej równości. Ponadto tegoroczne hasło przewodnie konkursu to ,,Otwórz się”.
Zdaniem Sietse Bakker, głównej organizatorki wydarzenia, slogan można rozumieć wielorako.
– Slogan „Open Up” jest celowo niekompletny: Otwórz się na innych. Otwórz się na muzykę. Otwórz się na Rotterdam. Otwórz się na… co tylko chcesz! Masz pełne prawo wyboru własnego zakończenia hasła. W ten sposób lepiej uda nam się poznać – wyjaśniała Bakker, promując wydarzenie w mediach.
Eurowizja w Rotterdamie rozpocznie się już 12 maja.
To może Cię zainteresować