Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Artykuł sponsorowany

Wiemy, ile zarabia serwis czyszczenia filtrów DPF w Holandii

OTOMATIC

25 stycznia 2024 08:00

Udostępnij
na Facebooku
Wiemy, ile zarabia serwis czyszczenia filtrów DPF w Holandii

Z usług firm czyszczących filtry cząstek stałych korzystają najczęściej właściciele warsztatów samochodowych. OTOMATIC

Walka z nadmierną emisją spalin w całej Europie i zmieniające się przepisy dotyczące użytkowania pojazdów z silnikiem diesla sprawiły, że pojawiło się zapotrzebowanie na usługę czyszczenia filtrów DPF z samochodów osobowych, ciężarowych oraz autobusów. Ponadto miliony zarejestrowanych pojazdów obrazuje wielkość rynku, a także wskazuje na otwierające się nowe możliwości biznesowe dla polonijnych warsztatów samochodowych.

Wzrost zapotrzebowania na usługę czyszczenia

Wynika to głównie z faktu, że spora część pojazdów poruszających się po drogach wyposażona jest w silniki wysokoprężne. Z tego powodu nowo powstałe firmy świadczące usługę czyszczenia filtrów cząstek stałych nie będą narzekać na brak klientów. Ponadto zmiana regulacji prawnych, kontrole drogowe w całej Europie i wysokie grzywny coraz skuteczniej zniechęcają właścicieli pojazdów do nielegalnego usuwania filtrów cząstek stałych, co było wcześniej dość częstym rozwiązaniem problemu niedrożnego filtra DPF.

Nowe możliwości biznesowe i szybki zwrot z inwestycji

Z usług firm czyszczących filtry cząstek stałych korzystają najczęściej właściciele warsztatów samochodowych. Ten trend ulega zmianie, gdyż prezesi firm transportowych oraz miejskich zakładów komunikacji również coraz poważniej traktują temat norm emisji spalin i decydują się na korzystanie z tego rodzaju usługi w celu polepszenia kondycji technicznej floty.

Co należy zrobić i ile można zarobić na czyszczeniu DPF?

Wyjaśnia przedstawiciel firmy OTOMATIC:

Na dobry początek wystarczy specjalistyczna maszyna do czyszczenia. Jesteśmy liderem wśród producentów tego typu urządzeń w Europie. Oferujemy maszyny w cenach od 17 500 EUR do 30 000 EUR. Po dokonaniu zakupu przedsiębiorca jest odpowiednio przeszkolony zarówno w teorii, jak i praktyce. Przy nabyciu maszyny wraz ze szkoleniem sam proces czyszczenia nie wymaga już specjalnych umiejętności. Dzięki temu rozpoczęcie działalności i świadczenie profesjonalnej usługi swoim klientom nie nastręcza żadnych trudności. Ponadto zapewniamy pomoc doradcy technicznego i wsparcie posprzedażowe. Biorąc pod uwagę średni koszt operacyjny czyszczenia filtrów wynoszący ok. 10-15 EUR, nietrudno jest obliczyć, jak szybko można spodziewać się zwrotu z inwestycji po zakupie maszyny.

OTOMATIC
OTOMATIC

Przykładowo średnia rynkowa cena czyszczenia filtra DPF z samochodu osobowego w Holandii to: 250 EUR netto. Cena najdroższej maszyny w ofercie OTOMATIC – 30 000 EUR netto. Po odliczeniu kosztów technicznych zakup maszyny może zwrócić się już przy ok. 130 wyczyszczonych filtrach. W przypadku tańszego urządzenia lub usługi czyszczenia filtrów z samochodów ciężarowych czas będzie jeszcze krótszy. Jak nietrudno obliczyć, maszyna zacznie na siebie zarabiać po około 2-3 miesiącach, pod warunkiem czyszczenia 2-3 filtrów dziennie. ~przedstawiciel firmy OTOMATIC z Polski, wiodącego producenta maszyn do czyszczenia DPF w Europie.

Efektywność i innowacyjne rozwiązania

DPF-hybrid™ łączy w sobie zalety dwóch najpopularniejszych metod czyszczenia: pneumatycznej „Air knife” (stosowanej od 2007 roku w USA) i hydrodynamicznej (dominującej w krajach europejskich), a co najważniejsze, eliminuje wszystkie ich wady. Technologia ta z jednej strony znacznie przyspiesza pracę oraz zwiększa efektywność procesu, a z drugiej ogranicza zużycie wody i energii, stając się rozwiązaniem pod każdym względem bardziej korzystnym dla klientów oraz środowiska.

DPF-hybrid™ obejmuje trzy etapy czyszczenia:

1.Wstępne suche (pneumatyczne) – usunięcie luźnej sadzy i popiołu z filtra DPF za pomocą silnego przedmuchu wzmocnionego impulsem sprężonego powietrza – „Turbo Air Pulse”.
2.
Na mokro (hydrodynamiczne) czyszczenie zasadnicze z wykorzystaniem siły hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym w połączeniu z impulsem sprężonego powietrza z kompresora. Z łatwością usuwa cząstki stałe nagromadzone w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.
3.
Na sucho (podczas suszenia filtra) z zastosowaniem systemu „Air Pulse” wzmocnionego silnym impulsem sprężonego powietrza. Eliminuje ryzyko odparowania brudnej wody płuczącej, usuwa pozostałości popiołów w postaci skurczonych, wysuszonych cząstek na zewnątrz kanałów filtracyjnych.
Produkcja maszyn OTOMATIC do czyszczenia filtrów.
Produkcja maszyn OTOMATIC do czyszczenia filtrów. OTOMATIC

Prognozy na przyszłość

Argumentem przemawiającym za popularnością usługi czyszczenia filtra jest z pewnością aspekt ekonomiczny. Zyski z prowadzenia warsztatu można dodatkowo zwiększyć o montaż i demontaż filtra, a także adaptację. Popularność czyszczenia filtrów DPF z jednej strony sprawia, że maleje popyt na dużo droższe jego usuwanie, a z drugiej jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem od zakupu nowego filtra cząstek stałych. Samochody z silnikiem diesla, pomimo zasad tzw. Zielonego Ładu wprowadzonych przez Komisję Europejską, będą obecne w powszechnym użyciu jeszcze przynajmniej kilkanaście lat i nie dadzą się tak łatwo wyprzeć z rynku przez pojazdy elektryczne.
DPF Platinum - hybrydowa maszyna do czyszczenia DPF w technologii WET & DRY (na mokro i sucho)
Krótka prezentacja maszyny
Facebook
LinkedIn
Strona internetowa
Chcesz dowiedzieć się więcej? Porozmawiaj z naszym specjalistą.
Grzegorz Gurdek tel. +48 728 411 962 grzegorz.gurdek@otomatic.pl
Gość
Wyślij


Bliżej nas